Omwonenden kunnen participeren in het Storm-windpark in Pelt

Buurtbewoners welkom op twee informatievergaderingen in Lommel en Pelt

Antwerpen / Pelt – Van woensdag 13 november tot en met woensdag 18 december kunnen de inwoners van Pelt en Lommel zich inschrijven voor de bewonersparticipatie van het geplande Storm-windpark in Pelt. Op dinsdag 12 en woensdag 13 november worden er informatievergaderingen voor de omwonenden georganiseerd.

Het windpark wordt gepland ten noorden van het kanaal Bocholt-Herentals, op de terreinen van zinksmelter Nyrstar in Overpelt. De bouw van het windpark zal starten in het voorjaar van 2020. Eens het windpark operationeel is, zal het voldoende groene stroom produceren om te voorzien in het jaarlijks elektriciteitsverbruik van zo'n 5.200 gezinnen.

Bewonersparticipatie via de coöperatieve Storm

Vanaf woensdag 13 november tot en met woensdag 18 december kunnen de inwoners van Lommel en Pelt zich inschrijven op aandelen van de coöperatieve Storm CVBA en zo te delen in de winsten.

Eén aandeel in de coöperatieve kost 125 euro. Elk gezinslid kan tot 24 aandelen kopen. De coöperatieve investeert die opbrengsten in het Storm-windpark in Pelt.

Het verwachte jaarlijkse rendement bedraagt 4% tot 6%. Verder kunnen de coöperanten groene stroom afnemen aan een gunsttarief.

Sinds de oprichting van Storm CVBA in 2014 heeft de coöperatieve jaarlijks een dividend van 5% uitgekeerd aan haar coöperanten.

Storm CVBA telt op dit moment in totaal 2868 coöperanten voor de Storm-windparken in Wachtebeke, Maasmechelen, Westerlo, Wielsbeke, Geel, Desselgem, Meer, Dilsen-Stokkem, Haven Gent, Lokeren, Zandvliet, Melsele en Minderhout.

Informatievergaderingen in Lommel en Pelt

Storm organiseert twee informatievergaderingen waarop meer toelichting gegeven wordt over het windpark en de mogelijkheid om mee te investeren. Alle geïnteresseerden uit Pelt en Lommel zijn van harte welkom op
één van onderstaande informatievergaderingen:

Dinsdag 12 november om 19u30 - Buurthuis De Kom, Kolonie 2, 3920 Lommel
Woensdag 13 november om 19u30 - OC De Schakel, Leukenstraat 29, 3900 Overpelt

Vanaf 13 november kunnen geïnteresseerde omwonenden zich inschrijven voor de bewonersparticipatie via de website van Storm. Er is vanaf dan ook een informatiepakket beschikbaar via de volgende link: https://www.storm.be/nl/bewonersparticipatie

Over windpark Pelt

Het Storm-windpark in Pelt zal bestaan uit twee windturbines met een elektrisch vermogen van 4 MW. Ze zullen goed zijn voor een jaarlijkse productie van 18.200 MWh aan groene stroom, het equivalent van het jaarverbruik van 5.200 gezinnen. Het windpark zal in het voorjaar van 2021 operationeel zijn.

Gedetailleerde informatie over het Storm-windpark in Pelt vindt u via deze link: https://www.storm.be/nl/windpark/overpelt

T.:            03/210 07 06

Het persbericht en afbeeldingen vindt u op: http://pers.storm.be

Disclaimer

De aandelen worden enkel aangeboden door Storm CVBA aan bepaalde particuliere beleggers in België. Meer informatie over de aanbieding, met inbegrip van belangrijke risico’s en voorwaarden van de aanbieding, is te vinden in de informatienota. De informatienota kan worden geraadpleegd op de website van Storm (www.storm.be).