Open werf Storm-windpark Dilsen-Stokkem

Buurtbewoners welkom op zondag 16 augustus

Antwerpen/Dilsen-Stokkem - Op en rond de industriezone te Rotem aan de Zuid-Willemsvaart in Dilsen-Stokkem bouwt windparkontwikkelaar Storm momenteel twee windturbines met een tiphoogte van 150 meter. Op zondag 16 augustus zijn de inwoners van Dilsen-Stokkem, en alle andere geïnteresseerden, welkom om de werf te bezoeken.

Het windpark, op de industriezone te Rotem, zal bestaan uit 2 windturbines met een mast van 100 meter en wieken van 50 meter lang.

“We merken bij het bouwen van onze windparken dat buurtbewoners geïnteresseerd zijn door wat er gebeurt op de werf en vaak veel vragen hebben over het bouwproces”, vertelt projectleider Filip Léonard van Storm. “Daarom organiseren we op zondag 16 augustus een open werf voor de inwoners van Dilsen-Stokkem en alle andere geïnteresseerden. We verwachten dat er tegen dan al 1 windturbine recht staat. De onderdelen van de andere windturbines kunnen op de grond bezichtigd worden.”

Over windpark Dilsen-Stokkem

De twee Storm-windturbines in Dilsen-Stokkem hebben een gezamenlijk elektrisch vermogen van 4 MW. Ze zijn goed voor een jaarlijkse productie van 9.000 MWh aan groene stroom, het equivalent van het jaarverbruik van 2.750 gezinnen. Het windpark zal in de loop van het najaar operationeel zijn.

Bewonersparticipatie via de coöperatieve Storm CVBA

Binnenkort krijgen de buurtbewoners via de coöperatieve Storm CVBA de mogelijkheid te delen in de winsten van de windturbines. Eén aandeel in de coöperatie kost 125 euro. Elk gezinslid kan tot 24 aandelen kopen. In de loop van september krijgen de inwoners van Dilsen-Stokkem een uitnodiging in de bus voor een informatievergadering rond de werking van Storm CVBA.

Het bezoeken van de werf is mogelijk op zondag 16 augustus tussen 11u en 16u. De werf is toegankelijk via de Heulentakstraat. Wie met de fiets komt, kan gebruik maken van de gratis fietsenstalling aan de
werfingang. Wie met de auto komt, kan parkeren in de Energielaan.

T.:            03/210 07 06