Open Werf Storm-windpark Geraardsbergen

Reusachtige onderdelen te bezichtigen nu zondag op Open Werf

Oost-Vlaanderen/Geraardsbergen - Ten zuiden van bedrijventerrein Schendelbeke aan de N42, bouwt windparkontwikkelaar Storm een windturbine met een tiphoogte van 200 meter. Op zondag 24 april zijn de inwoners van Geraardsbergen, en alle andere geïnteresseerden, welkom om de werf te bezoeken. Het belooft een spectaculaire dag te worden, want alle grote onderdelen zullen aanwezig zijn op de werf.

Het windpark, vlakbij de E34, zal bestaan uit één windturbine met een mast van 125 meter en wieken van 75 meter lang.

Op de werf wordt alles voorbereid om de windturbines op te bouwen. De Open Werf is ideaal gepland, want alle grote onderdelen zijn aanwezig op de werf. De wieken, de torenonderdelen én een grote kraan zullen van nabij te bezichtigen zijn. Medewerkers van Storm zijn aanwezig om alle vragen over windenergie en de werf te beantwoorden.

Over windpark Geraardsbergen

De Storm-windturbine in Geraardsbergen heeft een elektrisch vermogen van 4,2 MW. Het windpark is goed voor een jaarlijkse productie van 12.464 MWh aan groene stroom, het equivalent van het jaarverbruik van 3.500 gezinnen. Het windpark zal tegen het einde van de zomer operationeel zijn.

Het publiek is welkom om de werf te bezoeken op zondag 24 april tussen 11u en 16u. De toegang is gratis.

De werfingang is toegankelijk via de Gentsestraat, in het verlengde van de Jonkersstraat. Wie met de fiets komt, kan gebruik maken van de gratis fietsenstalling aan de werfingang. Wie met de auto komt, kan parkeren op wandelafstand van de werf.

034_Uitnodiging Open Werf.pdf

PDF - 4.2 Mb