Open werf Storm-windpark Lokeren

Buurtbewoners welkom op zondag 19 februari

Antwerpen/Lokeren- Ten noorden van de E17 in Lokeren bouwt windparkontwikkelaar Storm vier windturbines met een tiphoogte van 150 meter. Op zondag 19 februari zijn de inwoners van Lokeren, en alle andere geïnteresseerden, welkom om de werf te bezoeken.

Het windpark, ten noorden van de E17 ter hoogte van Heiende, zal bestaan uit vier windturbines met een mast van 109 meter en wieken van 41 meter lang. Via de coöperatieve Storm CVBA participeren 263 inwoners uit Lokeren, Zele, Lochristi en Berlare in dit windpark.

“Windenergie spreekt tot de verbeelding”, vertelt Eveline D.Milonas van Storm. “Een open werf is een ideaal moment om vragen te beantwoorden over de constructie van het windpark en de productie van groene energie. Daarom verwelkomen we op zondag 19 februari de inwoners van Lokeren en alle andere geïnteresseerden op de werf. We verwachten dat er tegen dan al drie turbines recht staan. Afhankelijk van het weer zal de rotor van de vierde turbine op de grond te bezichtigen zijn.”

Over windpark Lokeren

De vier Storm-windturbines in Lokeren hebben een gezamenlijk elektrisch vermogen van 9.2 MW. Ze zijn goed voor een jaarlijkse productie van 19.500 MWh aan groene stroom, het equivalent van het jaarverbruik van 5.500 gezinnen. Het windpark zal nog voor de zomervakantie operationeel zijn.

Het bezoeken van de werf is mogelijk op zondag 19 fabruari tussen 11u en 16u. De werfingang is toegankelijk via de Bredenhoekstraat. Wie met de fiets komt, kan gebruik maken van de gratis fietsenstalling aan de werfingang. Wie met de auto komt, kan parkeren in een gedeelte van de Bredenhoekstraat.