Open Werf Storm-windpark Melsele

Buurtbewoners welkom op zondag 2 december

Antwerpen/Beveren - Ten zuiden van de E34 ter hoogte van de Melseledijk bouwt windparkontwikkelaar Storm drie windturbines met een tiphoogte van 150 meter. Op zondag 2 december zijn de inwoners van Beveren, en alle andere geïnteresseerden, welkom om de werf te bezoeken.

Het windpark, vlakbij de E34, zal bestaan uit drie windturbines met een mast van 100 meter en wieken van 50 meter lang.

“De energiebevoorrading is meer dan ooit een hot topic”, vertelt Eveline D.Milonas van Storm. “Windenergie wilt deze problematiek op een duurzame manier mee aanpakken. Toch merken we dat er over windenergie vaak nog veel vragen zijn. Een open werf is een ideaal moment om daar dieper op in te gaan. We kijken er naar uit de inwoners van Beveren op zondag 2 december te ontmoeten op onze werf. De kraan staat recht en is bezig met de opbouw van de mast. De andere grote onderdelen, waaronder de wieken en de gondel, zullen op de grond te bezichtigen zijn.”

Over windpark Melsele

De Storm-windturbines in Melsele hebben een elektrisch vermogen van 2 MW. Het windpark is goed voor een jaarlijkse productie van 17.500 MWh aan groene stroom, het equivalent van het jaarverbruik van 5.100 gezinnen. Het windpark zal begin volgend jaar operationeel zijn.

Het publiek is welkom om de werf te bezoeken op zondag 2 december 2018 tussen 11u en 16u.

De werfingang is toegankelijk via Hofdam. Wie met de fiets komt, kan gebruik maken van de gratis fietsenstalling aan de werfingang. Wie met de auto komt, kan parkeren op het parkeerterrein van ISEC (Keetberglaan - Haven 1065) om daar een shuttle te nemen tot aan de werf.

Uitnodiging-Melsele online.pdf

PDF - 2.7 Mb