Open werf Storm-windpark Minderhout

Buurtbewoners welkom op zondag 12 november

Antwerpen/Minderhout - Vlakbij de E19 en de E10-put bouwt windparkontwikkelaar Storm één windturbine met een tiphoogte van 177.5 meter. Op zondag 12 november zijn de inwoners van Hoogstraten, en alle andere geïnteresseerden, welkom om de werf te bezoeken.

Het windpark, vlakbij de E19 en de E10-put  zal bestaan uit een windturbine met een mast van 139 meter en wieken van 61 meter lang.

“Windenergie spreekt tot de verbeelding”, vertelt Eveline D.Milonas van Storm. “Een open werf is een ideaal moment om vragen te beantwoorden over de constructie van het windpark en de productie van groene energie. Daarom verwelkomen we op zondag 12 november de inwoners van Hoogstraten en alle andere geïnteresseerden op de werf. De kraan staat recht en is klaar om aan de opbouw van de mast te beginnen. De andere grote onderdelen, waaronder de wieken en de gondel, zullen op de grond te bezichtigen zijn.”

Over windpark Minderhout

De Storm-windturbine in Minderhout heeft een elektrisch vermogen van 3 MW. De turbine is goed voor een jaarlijkse productie van 10.500 MWh aan groene stroom, het equivalent van het jaarverbruik van 3.000 gezinnen. Het windpark zal begin volgend jaar operationeel zijn. Via de coöperatieve Storm CVBA participeren 195 buurtbewoners in het windpark in hun gemeente.

De werfingang is toegankelijk via de Gestelsestraat. Wie met de fiets komt, kan gebruik maken van de gratis fietsenstalling aan de werfingang. Wie met de auto komt, kan parkeren in de aangegeven zone. Een parkeerwachter zal een plaats toewijzen.