Open werf Storm-windpark Zandvliet

Buurtbewoners welkom op zondag 3 september

Antwerpen/Zandvliet- Vlakbij de Schelde-Rijn-verbinding en de A12 bouwt windparkontwikkelaar Storm één windturbine met een tiphoogte van 200 meter. Op zondag 3 september zijn de inwoners van Zandvliet, en alle andere geïnteresseerden, welkom om de werf te bezoeken.

Het windpark, vlakbij de Schelde-Rijn-verbinding en de A12, zal bestaan uit een windturbine met een mast van 139 meter en wieken van 61 meter lang.

“Windenergie spreekt tot de verbeelding”, vertelt Eveline D.Milonas van Storm. “Een open werf is een ideaal moment om vragen te beantwoorden over de constructie van het windpark en de productie van groene energie. Daarom verwelkomen we op zondag 3 september de inwoners van Zandvliet en alle andere geïnteresseerden op de werf. De betontoren is helemaal afgewerkt en de andere grote componenten zullen op de grond te bezichtigen zijn.”

Over windpark Zandvliet

De Storm-windturbine in Zandvliet heeft een elektrisch vermogen van 3 MW. De turbine is goed voor een jaarlijkse productie van 11.200 MWh aan groene stroom, het equivalent van het jaarverbruik van 3.200 gezinnen. Het windpark zal begin volgend jaar operationeel zijn.

Het bezoeken van de werf is mogelijk op zondag 3 september 11u en 16u. De werfingang is toegankelijk via Noordland. Wie met de fiets komt, kan gebruik maken van de gratis fietsenstalling aan de werfingang. Wie met de auto komt, kan parkeren in de aangegeven zone.

Bewonersparticipatie

Binnenkort krijgen de inwoners van Zandvliet, Lillo en Berendrecht via de coöperatieve Storm CVBA de mogelijkheid te delen in de winsten van de windturbines van Storm én groene stroom af te nemen tegen een voordeeltarief. Storm organiseert hierover een informatieavond op 21 september. De bewoners worden via de post persoonlijk uitgenodigd.